Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Zasada proporcjonalności... /NOWA

19-01-2012, 15:01
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.70 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998827393
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 14-01-2012 01:28:32
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Zasada proporcjonalności jako gwarancja swobód rynku wewnętrznego
Agnieszka Frąckowiak-Adamska

Zasada proporcjonalności jako gwarancja swobód rynku wewnętrznego
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8301-026-7
  • liczba stron: 360
  • Okładka: twarda
  • Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • Seria: Monografie
  • Wymiary: 150 x 210 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    Zasada proporcjonalności, najważniejsza ogólna zasada prawa wspólnego rynku, pojawia się w niemalże każdym orzeczeniu dotyczącym swobód rynku wewnętrznego. Stanowi ona podstawowe kryterium badania zgodności z prawem wspólnotowym ograniczeń tych swobód, przyjmowanych przez państwa członkowskie ze względu na szeroko rozumiany interes publiczny. Od dnia 1 maja 2004 r. Polska jest krajem członkowskim Unii Europejskiej, a jej obywatele są beneficjantami podstawowych swobód rynku wewnętrznego. Polskie regulacje przewidujące odstępstwa od swobód przepływu są zaskarżane do sądów krajowych, zobowiązanych rozstrzygać o ich legalności. Poznanie mechanizmów działania zasady proporcjonalności ma zatem doniosłe znaczenie dla praktyków prawa.

    Spis treści:
    Wykaz skrótów
    Wstęp
    Część I Ogólna charakterystyka zasady proporcjonalności i swobód rynku wewnętrznego WE
    Rozdział 1 Zasada proporcjonalności jako ogólna zasada prawa
    1.1._Uwagi wstępne
    1.2._Szczególny charakter zasady proporcjonalności
    1.2.1._Neutralność
    1.2.2._Elastyczność
    1.3._Funkcja zasady proporcjonalności w poszczególnych dziedzinach prawa
    1.4._Zasada proporcjonalności jako wyraz odejścia od pozytywizmu prawniczego
    1.4.1._Przesunięcie od lex do ius
    1.4.2._Wpływ zasady proporcjonalności na relacje między władzą prawodawczą a sądowniczą
    1.5._Proporcjonalność w systemach prawnych wybranych państw członkowskich
    1.5.1._Republika Federalna Niemiec
    1.5.2._Republika Francuska
    1.5.3._Zjednoczone Królestwo
    1.5.4._Polska
    1.6._Proporcjonalność w Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności
    1.7._Podstawy prawne zasady proporcjonalności w prawie wspólnotowym
    1.7. 1._Proporcjonalność działań instytucji wspólnotowych
    str.7 1
    1.7. 2._Proporcjonalność działań państw członkowskich
    str.8 0
    1.7. 3._Zasada proporcjonalności w przyszłych traktatach reformujących Unię Europejską
    str. 8 0
    Rozdział 2 Swobody rynku wewnętrznego WE oraz dopuszczalność ich ograniczania
    2.1._ Pojęcie rynku wewnętrznego
    2.2._ Pojęcie swobód
    2.2.1._Fundamentalny charakter swobód
    2.2.2._Skutek bezpośredni przepisów statuujących swobody
    2.2.3._Adresaci przepisów statuujących swobody
    2.3._Wyjątki od swobód
    2.3.1._Klauzule derogacyjne przewidziane w Traktacie ustanawiającym Wspólnotę Europejską
    2.3.2._Wyjątki wynikające z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości - wymogi konieczne
    2.3.2.1._Doktryna wymogów koniecznych w swobodzie przepływu towarów
    2.3.2.2._Stosunek wymogów koniecznych do art. 28 i 30 TWE
    2.3.2.3._Doktryna wymogów koniecznych w swobodach przepływu osób, usług i kapitału
    2.4._Pojęcie środka państwowego ograniczającego swobody rynku wewnętrznego
    2.4.1._Charakter prawny środka
    2.4.2._Zakres pojęcia organu państwowego wydającego środek
    2.5._Etapy kontroli legalności środka ograniczającego swobody
    2.5.1._Występowanie harmonizacji na poziomie wspólnotowym
    2.5.1.1._Podział kompetencji między Wspólnotę Europejską a państwa członkowskie
    2.5.1.2._Podział kompetencji jako uzasadnienie dopuszczalności wyjątków od swobód
    2.5.1.3._Charakter prawny uprawnień państw członkowskich do przyjmowania wyjątków od swobód
    2.5.2._Ograniczenie swobody
    2.5.2.1._Definicja ograniczenia swobody przepływu towarów
    2.5.2.2._Zawężenie definicji ograniczenia swobody przepływu towarów
    2.5.2.3._Definicja ograniczenia swobód przepływu osób, usług i kapitału
    2.5.2.4._Problem zastosowania orzeczenia Keck i Mithouard do swobód przepływu osób, usług i kapitału
    2.5.2.5._Niestosowanie reguły de minimis
    2.5.3._Uzasadnienie interesem publicznym
    2.5.3.1._Podmiot uprawniony do zdefiniowania interesu publicznego państwa członkowskiego
    2.5.3.2._Wymóg niegospodarczego charakteru interesu
    2.5.3.3._Szczególne wymogi dotyczące interesu publicznego w swobodzie przepływu osób
    2.5.4._Proporcjonalność środka
    2.6._Pozostałe wyjątki traktatowe
    Część II Zróżnicowanie intensywności badania proporcjonalności przez Trybunał Sprawiedliwości - przyczyny i przejawy
    Rozdział 3 Czynniki wpływające na zróżnicowanie intensywności badania proporcjonalności
    3.1._Uwagi wstępne
    3.1.1._Rola zasady proporcjonalności w rynku wewnętrznym WE
    3.1.2._Zróżnicowana intensywność kontroli proporcjonalności
    3.2._Ogólna charakterystyka czynników wpływających na intensywność badania proporcjonalności
    3.3._Czynniki związane z interesem wspólnotowym
    3.3.1._Waga swobód
    3.3.2._Stopień naruszenia swobody
    3.3.2.1._Wyłączenie swobody
    3.3.2.1.1._Wydalenie z terytorium jako najpoważniejsza forma ograniczenia swobód przepływu
    3.3.2.1.2._Podstawowe cechy środka przesądzające o jego nieproporcjonalności
    3.3.2.1.2.1._Zbyt duży stopień ogólności zakazu
    3.3.2.1.2.2._Bezwzględność zakazu
    3.3.2.1.2.3._Brak konsekwencji w traktowaniu danego zjawiska
    3.3.2.1.3._Konsekwencje procesowe wyłączenia swobody
    3.3.2.2._Częściowe ograniczenie swobody
    3.3.3._Równoczesne naruszenie prawa podstawowego
    3.4._Czynniki związane z interesem publicznym państwa członkowskiego
    3.4.1._Podejrzenie, że cel nie jest rzeczywisty
    3.4.2._Rodzaj interesu krajowego - obiektywna waga
    3.4.2.1._ Ochrona praw podstawowych
    3.4.2.2._ Bezpieczeństwo publiczne
    3.4.2.3._ Moralność publiczna
    3.4.2.4._ Porządek publiczny
    3.4.3._Rodzaj interesu krajowego - subiektywna waga
    3.4.4._Stopień uwspólnotowienia danej materii
    3.4.5._Stopień pewności badań naukowych
    3.5._Czynniki pozaprawne wskazywane w doktrynie
    3.6._Czynnik neutralny dla badania proporcjonalności
    Rozdział 4 Przejawy różnej intensywności badania proporcjonalności
    4.1._Uwagi wstępne
    4.2._Wybór testu proporcjonalności
    4.2.1._Odpowiedniość
    4.2.2._Konieczność
    4.2.2.1._Wybór najmniej obciążającej alternatywy
    4.2.2.2._Unikanie podwójnego obciążenia
    4.2.3. Proporcjonalność sensu stricto
    4.2.3.1._Wybór poziomu ochrony danego interesu
    4.2.3.1.1._Ochrona konsumenta
    4.2.3.1.2._Ochrona środowiska
    4.2.3.1.3._Hazard
    4.3._Rozkład ciężaru dowodu
    4.4. Kto stosuje zasadę proporcjonalności w sprawach z art. 234 TWE - Trybunał czy sąd krajowy
    4.4.1._Przypadki, w których Trybunał pozostawia ocenę sądowi krajowemu
    4.4.2._Przypadki, w których Trybunał sam przesądza kwestię proporcjonalności
    4.4.2.1._Uznanie środka za nieproporcjonalny
    4.4.2.2._Uznanie środka za proporcjonalny
    Zakończenie
    Spis literatury
    Spis orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości Wspólnoty Europejskiej
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa