Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Wielka historia sztuki. Tom 7 Akademizm, Romantyzm

02-05-2014, 22:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 61.90 zł     
Użytkownik wiedzadziecka
numer aukcji: 4119038273
Miejscowość Łabiszyn
Wyświetleń: 3   
Koniec: 02-05-2014 22:25:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Wielka historia sztuki. Tom 7 Akademizm, Romantyzm

 

  • Okładka Twarda
  • Ilość stron 432
  • Format 23 x 29
  • Autor Praca zbiorowa

 

Tom VII obejmuje główne nurty sztuki europejskiej w burzliwym okresie dziejów kontynentu od podbojów Napoleona po Wiosnę Ludów. Bonaparte doceniał propagandową rolę sztuki i potrafił ją wykorzystać w kształtowaniu swego wizerunku. Pomagali mu w tym malarze tej miary, co David i Canova. W architekturze monumentalny styl cesarstwa miał znamionować siłę i trwałość jego władzy. Źródłem inspiracji ówczesnych artystów była kultura starożytnej Grecji i Rzymu, a po kampanii bliskowschodniej także Egiptu. Reakcją na chłodny, racjonalny neoklasycyzm, którego zasadom najpełniej hołdował rzeźbiarz Bertel Thorvaldsen, była afirmacja nieujarzmionej natury i kult wzniosłego ducha, szarpanego namiętnościami, widoczne w romantycznych pejzażach Niemca Caspara Friedricha czy Anglików Johna Constable’a i Wiliama Turnera. We Francji, akademickie malarstwo Jeana Auguste’a Dominique Ingresa, cieszyło się nadal ogromnym uznaniem. Jego rywalami byli Théodore Géricault, twórca dynamicznych obrazów o dużej sile wyrazu, i Eugène Delacroix, żywo reagujący na problemy społeczne i polityczne epoki. Równie zaangażowany był Hiszpan Francisco Goya, autor przejmującego cyklu rycin Okropności wojny. Zainteresowanie artystów życiem zwykłych ludzi znacznie wzrosło po francuskiej rewolucji lutowej 1848 roku, czego dowodzą obrazy Courbeta, Daumiera czy Milleta, uważanych za głównych przedstawicieli realizmu.