Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

UKŁADY STEROWANIA AUTOMATYCZNEGO SAMOLOTEM - NOWA

19-01-2012, 22:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24 zł     
Użytkownik azymut-book
numer aukcji: 2003584013
Miejscowość Czeladź
Wyświetleń: 12   
Koniec: 16-01-2012 12:14:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Forma: tekst jednolity
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

UKŁADY STEROWANIA AUTOMATYCZNEGO
SAMOLOTEM


S. BOCIEK / J. GRUSZECKI

 INFORMACJE:




Wydawnictwo - OWPR
Rok - 1999
Stron - 387
Oprawa - KARTONOWA
Format - B5

STAN - NOWA



Oddawana do rąk czytelnika monografia dotyczy problematyki układów sterowania obiektów latających, wypełniając od lat istniejącą lukę w krajowym piśmiennictwie poświęconym tej tematyce. Chęć syntetycznego ujęcia bogatego materiału ograniczyła jego treść do układów sterowania samolotem ze szczególnym uwzględnieniem sposobów doboru ich struktury i parametrów. Konsekwencją tego ukierunkowania są poszczególne podrozdziały pracy, których treść odpowiada stosowanej metodyce projektowania układów sterowania samolotem.
Rozdział 2 zawiera syntetyczną analizę równań ruchu z potrzebnymi do projektowania układów funkcjami przejścia samolotu i uwagi o metodach identyfikacji parametrów modeli matematycznych obiektów latających. Niezbędne informacje o wymaganiach projektowanych układów sterowania wynikające z przepisów o budowie samolotów oraz właściwościach atmosfery podano w rozdziałach 3 i 4. Zgodnie z przeznaczeniem pracy najwięcej uwagi poświęcono problematyce struktur układów sterowania samolotem i projektowania ich algorytmów. Wychodząc od podstawowych układów -sterowania kątem pochylenia i kątem przechylenia - przedstawiono struktury układów sterowania wysokością i prędkością lotu, układy sterowania kursem, możliwości stabilizacji kursu na trasach przelotowych oraz uwagi o sprzężeniach skrośnych między ruchem podłużnym i bocznym. Projektowanie algorytmów tych układów zrealizowano wykorzystując metodę charakterystyk logarytmicznych i linii pierwiastkowych oraz zgodnie z najnowszymi tendencjami w tej dziedzinie - narzędzia informatyki, szczególnie system MATLAB i SIMULINK. Materiał ten, zawarty w rozdziałach 5 i 6, uzupełniają rozdziały 7 i 8 poświęcone układom automatycznego lądowania oraz aktywnego sterowania siłą nośną samolotu, a także rozdział 9 sygnalizujący możliwości zastosowania najnowszych wyników teorii sterowania i informatyki. Dotyczy to przede wszystkim problematyki optymalizacji przy przelotach na długich trasach i optymalizacji pracy układów adaptacyjnych, układów krzepkich oraz układów rozmytych. Jako dodatki opracowanie zawiera skrócony kurs rachunku macierzowego, linii pierwiastkowych i charakterystyk logarytmicznych umożliwiający zrozumienie niektórych zamieszczonych wywodów.
Monografia jest przeznaczona dla szerokiego kręgu specjalistów zajmujących się projektowaniem układów sterowania samolotem, specjalistów eksploatujących te urządzenia oraz pracowników nauki. Powinna im ułatwić pracę w tej dziedzinie wiedzy i umożliwić szybkie opanowanie techniki sterowania przez młodych pracowników nauki oraz studentów specjalności lotniczych.

 ZASADY:

Dane do przelewu:



* wszelkie pytania proszę kierować PRZED podjęciem decyzji o kupnie

* NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM KUPUJĄCYM O WĄTPLIWEJ REPUTACJI ALLEGRO

* wysyłka odbywa się w ciągu MAX. 2 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie

* wszystkie książki wysyłamy w kopertach ochronnych (istnieje możliwość odbioru osobistego po wcześniejszym umówieniu się


Więcej informacji na stronieO MNIE

REAL FOTO- wszystkie fotografie przedstawiają rzeczywisty stan książek

WYSTAWIAMY
FAKTURY VAT


Opis:
OZNACZENIA 9

1. WPROWADZENIE 11

2. DYNAMIKA RUCHU SAMOLOTU 17

2.1. Wprowadzenie 17
2.2. Układy współrzędnych 19
2.3. Ogólne równania ruchu samolotu względem Ziemi 26
2.4. Linearyzacja równań ruchu samolotu 32

2.5. Równania ruchu podłużnego samolotu 46
2.5.1. Ogólne równania ruchu podłużnego 47
2.5.2. Aproksymacja krótkookresowa i długookresowa ruchu podłużnego 59
2.5.3. Wpływ pochodnych aerodynamicznych na stabilność ruchu podłużnego 60

2.6. Równania ruchu bocznego samolotu 66
2.6.1. Ogólne równania ruchu bocznego 66
2.6.2. Uproszczone równania ruchu bocznego 69
2.6.3. Wpływ pochodnych aerodynamicznych na stabilność ruchu bocznego 71

2.7. Transmitancje samolotu 81
2.7.1. Transmitancje ruchu podłużnego 82
2.7.2. Transmitancje ruchu bocznego 92

2.8. Identyfikacja właściwości statycznych samolotu 98
2.8.1. Struktura modelu matematycznego samolotu 99
2.8.2. Zebranie danych pomiarowych 100
2.8.3. Obliczenie parametrów modelu 103
2.8.4. Weryfikacja modelu 107
2.8.5. Kierunki w identyfikacji modelu samolotu 107

2.9. Efekty skończonej sztywności samolotu 108

3. WŁAŚCIWOŚCI ATMOSFERY A RUCH SAMOLOTU 111

3.1. Wprowadzenie 111
3.2. Zakłócenia atmosferyczne 112

3.3. Model matematyczny zakłóceń atmosfery 117
3.3.1. Modele zakłóceń atmosfery 117
3.3.2. Kątowe równanie podmuchu wiatru 121
3.3.3. Uskok wiatru i mikrouderzenia 123

3.4. Efekt podmuchu w równaniach ruchu samolotu 124
3.5. Uwagi 125

4. WSKAŹNIKI JAKOŚCI LOTU SAMOLOTU 127

4.1. Wprowadzenie 127
4.2. Właściwości pilota jako operatora samolotu 128

4.3. Wymagania użytkowe samolotu 133
4.3.1. Wymagania ogólne 133
4.3.2. Kryteria jakości lotu podłużnego 134
4.3.3. Kryteria jakości ruchu bocznego 138

4.4. Pojęcie komfortu lotu 140
4.5. Uwagi 143

5. STEROWANIE SAMOLOTEM W RUCHU PODŁUŻNYM 145

5.1. Wprowadzenie 145
5.2. Czujniki pomiarowe w układach sterowania ruchem podłużnym i bocznym samolotu 147

5.3. Sterowanie kątem pochylenia 157
5.3.1. Metodyka projektowania wstępnego układów sterowania samolotem 159
5.3.2. Dobór parametrów układów sterowania kątem pochylenia 167

5.4. Tłumik pochylenia 180

5.5. Układy stabilizacji wysokości lotu 182
5.5.1. Struktura układu stabilizacji wysokości lotu 182
5.5.2. Metodyka projektowania astatycznego autopilota stabilizacji wysokości z regulatorem PI 187

5.6. Układy stabilizacji prędkości 195
5.7. Elementy nieliniowe w układach sterowania podłużnego 203
5.8. Uwagi 206

6. STEROWANIE SAMOLOTEM W RUCHU BOCZNYM 207

6.1. Wprowadzenie 207
6.2. Automat stateczności bocznej 207

6.3. Układ sterowania kątem przechylenia 213
6.3.1. Ogólna struktura układu 213
6.3.2. Układ SA,, 214
6.3.3. Układ PA,, 218

6.4. Układ sterowania kursem samolotu 221
6.5. System sterowania samolotem według VOR 224
6.6. Sprzężenia skrośne w układach sterowania samolotem 226
6.7. Uwagi 229

7. SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO LĄDOWANIA 231

7.1. Wprowadzenie 231
7.2. Przyrządy automatycznego lądowania 232

7.3. Systemy automatycznego podejścia do lądowania 240
7.3.1. Struktury układów sterowania w fazie podejścia do lądowania 241
7.3.2. Sterowanie ruchem podłużnym samolotu w fazie podejścia do lądowania 246
7.3.3. Sterowanie ruchem bocznym samolotu w fazie podejścia do lądowania 253

7.4. Sterowanie automatyczne w locie nad skonfigurowanym terenem .. 261
7.5. Uwagi 262

8. AKTYWNE STEROWANIE SAMOLOTEM 265

8.1. Wprowadzenie 265
8.2. Bezpośrednie sterowanie siłą nośną 266
8.3. Synteza ręcznego układu sterowania aktywnego 276
8.4. Synteza dwukanałowego układu automatycznego sterowania aktywnego ruchem podłużnym samolotu 287
8.5. Uwagi 296

9. METODY ADAPTACYJNE I OPTYMALIZUJĄCE STEROWANIE SAMOLOTEM 299

9.1. Wprowadzenie 299
9.2. Problemy optymalizacji ruchu samolotu 300

9.3. Adaptacyjne systemy sterowania samolotem 311
9.3.1. Modele układów adaptacyjnych 311
9.3.2. Algorytmy sterowania adaptacyjnego 318

9.4. Metody sterowania krzepkiego 331
9.4.1. Metoda H„ 332
9.4.2. Metoda QFT 338
9.4.3. Metoda sterowania rozmytego 340

DODATKI 343

D1. Wprowadzenie do rachunku macierzowego 345
D2. Metoda linii pierwiastkowych 357
D3. Charakterystyki częstotliwościowe w projektowaniu układów regulacji automatycznej 365

LITERATURA 379
Streszczenie 386
Abstract 387




PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE NASZE AUKCJE

POZDRAWIAM