Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kolej Skwierzyna-Stare Bielice. Kolejowy Modernizm

22-06-2015, 10:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 53.90 zł     
Użytkownik infoksiazka
numer aukcji: 5444744973
Miejscowość Bytom
Wyświetleń: 6   
Koniec: 22-06-2015 10:42:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
Forma: album, atlas
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Informacje


UWAGA!
Odpowiadamy w dni robocze w godzinach
8:00 - 16:00

Telefon:
32[zasłonięte]750-02

napisz do nas

67 1090 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0110001 [zasłonięte] 036112


Kolej Skwierzyna-Stare Bielice. Kolejowy Modernizm w Polsce
Kolej Skwierzyna-Stare Bielice. Kolejowy Modernizm w Polsce
Miron Urbaniak
wydawnictwo: KSIĘŻY MŁYN Dom Wydawniczy Michał Koliński
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]72916
data wydania: 2013
stron: 348
format: 210x290mm, oprawa twarda
53,9
*cena z VAT

Książka Kolej Skwierzyna - Stare Bielice (Krzyż) jest interesującym rysem historycznym oraz oryginalną próbą analizy konserwatorskiej jedynego w Polsce szlaku żelaznego zbudowanego w latach 30. XX w. jako pokłosie niemieckiej koncepcji Kolei Pogranicza (Grenzlandbahn). Nadgraniczne położenie linii zdeterminowało strategiczne i unikatowe pod względem militarnym rozwiązania techniczne szlaku spinającego Wał Pomorski oraz Międzyrzecki Rejon Umocniony. Natomiast okres budowy i uwarunkowania polityczne przyczyniły się do powstania jedynego w swoim rodzaju modernistycznego krajobrazu kolejowego wpisanego w tradycyjny Landschaft dolin Noteci i Warty. W efekcie powstała unikatowa na skalę Europy kolej, charakteryzująca się architekturą spod znaku Bauhausu.


Pierwsza część książki to rys historyczny stworzony na bazie informacji zebranych w polskich i niemieckich archiwach. W drugiej części autor przedstawia metodykę i efekty badań charakterystyczne dla archeologii przemysłowej.


Całość wzbogacają liczne fotografie (archiwalne i współczesne), a także dziesiątki inwentaryzacji technicznych. Jest to pierwsza w kraju tak wnikliwa pod względem konserwatorskim monografia szlaku żelaznego z terenu województwa lubuskiego.