|
|
| INSTRUKCJA OBSŁUGI HONDA CIVIC
od 2006
VIII generacja (2006 - nadal) [edytuj] Honda Civic VIII | | Producent | Honda | Premiera | Frankfurt Motor Show 2005 | Okres produkcji | 2006 - nadal | Miejsce produkcji | Anglia, Swindon Japonia, Suzuka Stany Zjednoczone, East Liberty, Ohio; Greensburg Kanada, Alliston Ontario Pakistan, Lahore Republika Chińska Brazylia, Sumare Indie, Greater Noida Tajlandia Wietnam Turcja, Gebze | Poprzednik | Honda Civic VII | Segment | C | Typy nadwozia | 2-drzwiowe coupé 3- i 5-drzwiowy hatchback 4-drzwiowy sedan | Długość | coupe: 4410 mm 3d: 4270 mm 5d: 4248 mm sedan: 4545 mm | Szerokość | coupe: 1720 mm 3d: 1785 mm 5d: 1590 mm sedan: 1750 mm | Wysokość | coupe: 1340 mm 3d: 1460 mm 5d: 1485 mm sedan: 1435 mm | Rozstaw osi | coupe: 2640 mm 3d, 5d: 2620 mm sedan: 2700 mm | Masa własna | od 1240 kg | Liczba miejsc | 5 | Test Euro NCAP | | Pokrewne | Honda Civic Hybrid Honda Civic GX II Honda Civic Si VI Honda Civic Type R III | Galeria mediów w Wikimedia Commons | Honda Civic VIII została podzielona na dwa modele stylizacyjne: hatchback i sedan. Honda Civic hatchback – tył po liftingu Honda Civic w wersji amerykańskiej Model został wprowadzony na rynek w roku 2006. Stylistycznie stanowi kompromis pomiędzy swoim bezpośrednim poprzednikiem i wcześniejszymi, bardziej usportowionymi modelami. Zaraz po debiucie, auto zdobyło nagrodę dla Samochodu Roku w Ameryce Północnej. Podobne wyróżnienie przyznał mu brazylijski magazyn „Auto Esporte”. Civic VIII chwalony między innymi za nienaganną sylwetkę, umocnił pozycję Hondy w mocno obsadzonym segmencie kompaktów. W 2009 roku przeszedł nieznaczny lifting[4]. Na 2010 rok planowane jest zakończenie produkcji wersji Type-R[5]. Silniki: - 1.4 i-VTEC 83 KM
- 1.4 i-VTEC 100 KM
- 1.8 i-VTEC 140 KM
- 2.0 i-VTEC 201 KM (wersja Type-R)
- 2.2 i-CTDi 140 KM
Wersje wyposażeniowe: - Base
- Comfort
- Executive
- Executive Navi
- Sport
- Type-S
- Type-S Plus
- Type-R[6]
- Type-R Mugen
- Type-R Mugen Euro
- Si
Model 4-drzwiowy, który jest stylistycznym odzwierciedleniem modelu Hybrid (debiutował w roku 2006), zbudowano go na globalnej płycie podłogowej klasy kompakt. W porównaniu do modelu 5-drzwiowego, nadwozie nowej wersji wydłużono o blisko 300 mm i nieznacznie obniżono, zachowując jednak charakterystyczny, klinowaty design z mocno pochyloną przednią szybą oraz krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. W porównaniu z poprzednią generacją długość całkowitą nowego Civica sedan zwiększono o 36 mm (4545 mm), szerokość również o 36 mm (1750 mm), a rozstaw osi o 81 mm (2700 mm). Wysokość pojazdu zmniejszono natomiast o 5 mm. Przedni i tylny rozstaw kół również uległ powiększeniu. Auto o napędzie hybrydowym zadebiutowało jako Honda Civic Hybrid w 2005, natomiast odmianę napędzano CNG nazwano Honda Civic GX. W 2010 roku zakończono produkcję wersji Type-R[7]. Silniki: - 1.8 i-VTEC 140 KM
- 2.2 i-CTDi 140 KM
Wersje wyposażeniowe:
Instrukcja nowa w j.polskim 606 str
| |